top of page

Efter festen....

Sådan afleveres Højbo Forsamlingshus efter endt lejemål

Rengøring:

”Højbo” skal forlades rengjort kl. 05.30.
Der er mulighed for selv at gøre rent, men bestyrelsen har erfaring med, at det kan være hårdt, efter en fest, også at skulle overse rengøringen.
Du kan evt. ved lejens indgåelse bestille rengøring.

Opvask
Alle har ikke samme grad af renlighed – vær derfor opmærksom på, om servicet er i orden inden bordopdækningen. Tænk på den næste, der skal have fest, når servicet stilles i skabene.

Huskeliste - alle lejere:

Køkkenet:

  • Borde rengøres   

  • Kogeplads og ovn rengøres   

  • Alt service/porcelæn skal tørres af efter opvask og sættes på plads.       

  • Kopper efterses for therande. Mørke rande kan evt. fjernes med salt.


Resten af ”Højbo” og udendørs:

  • Borde vaskes af og stilles på plads som ved overtagelse af lokalerne.

  • Stole sættes på plads.

  • Almindelig oprydning.

  • Alle gulve fejes.

  • Alle vinduer lukkes, og døre låses.

  • Sluk for lys og varme.

  • Udendørs oprydning, vask borde + askebægre.


Har du aftale med udlejer om rengøring, så er du ved vejs ende, når ovenstående er ordnet.
Vil du derimod selv stå for rengøringen, ja så er der et stykke vej endnu, inden du kan aflevere nøglen.

Lejere, der selv gør rent


Foruden listen her til venstre, skal lejere, der selv gør rent, også gennem følgende:

  • Alle gulve vaskes.
    (anvend kun gulvvaskemidlet)

  • Vindueskarmene rengøres.

  • Skabslåger rengøres i køkkenet.

  • Toiletter, håndvaske og spejle rengøres.


Hvis rengøringen er mangelfuld, vil der blive fremsendt en regning.

Den hyppigste mangel, når lejere selv har forestået rengøringen, er gulvvasken. Det kan være svært i mørke at se, at gulvet er snavset - også i de rum, der måske ikke har været anvendt ret meget.
Så når vi herover i listen skriver "alle gulve", så mener vi det.

bottom of page